Broodje gezond

IMG_0046Broodje gezond, daar had ik laatst nou echt zin in. Ik kon me niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatste gegeten had. Gelukkig had ik alle ingrediënten voor dit lekkere broodje al in huis en ging ik aan de slag.

Zo gezond als z’n naam klinkt, is dit broodje natuurlijk helemaal niet, maar we kennen het ‘broodje gezond’ allemaal en er zit toch nog aardig wat groente op en de eiwitten van het ei en de kaas geven je een lekker vol gevoel waardoor je na dit broodje niet meteen weer zin hebt in snaaien. Ik maakte het broodje op twee glutenvrije boterhammen.

Ingrediënten

  • Twee boterhammen (ik gebruikte mijn sneetjes van Semper, maar een glutenvrij pistoletje kan natuurlijk ook)
  • Fritessaus (of mayonaise, ik gebruikte de fritessaus van Gouda’s Glorie, die is glutenvrij)
  • 1 gekookt ei
  • IJsbergsla
  • Kaas (ik houd van jonge kaas, maar kies de variant die jij lekker vindt)
  • Tomaat
  • Komkommer

Werkwijze
Besmeer de sneetjes met een dun laagje fritessaus en leg daarop de plakjes kaas. Daar bovenop leg je de ijsbergsla, de komkommer, de tomaat en tot slot het gekookte ei in plakjes. Eventueel nog een beetje zout en peper er overheen, maar zonder deze kruiden is het broodje ook al erg lekker. Ik koos ervoor het broodje gezond zonder ham te maken omdat ik de afgelopen tijd al erg veel varkensvlees op had en dit merk ik helaas altijd meteen aan mijn gezichtshuid: pukkels!Maar je zou het broodje dus ook nog met een plakje ham erbij kunnen eten. Eetsmakelijk.

TIP: Wist je trouwens dat je een gekookt ei nog drie dagen in de koelkast kunt bewaren? Ik kook vaak meerdere eieren zodat ik de volgende dag of de dag daarna een eitje kan eten zonder ‘m eerst te hoeven koken.

Ook leuk om te lezen

0 Comments

  1. Lekker hoor! Ik eet ook vaak een ‘simpel’ broodje (ook glutenvrij) kaas met rauwkost. Ik kan slecht tegen komkommer (oprispingen) dus ik zoek altijd iets zonder uit. Zo is de Hollandse rauwkost van AH erg lekker. Plakje kaas, dikke laag rauwkost en een toefje mayonaise… Zaaaaaalig. In het weekend doe ik er dan ook nog wel eens knoflook op. En een eitje erbij kan natuurlijk altijd. Of gesnipperde gerookte zalm.
    Zoals jij dat broodje gezond maakt is het wel echt gezond hoor. Kaas is heus niet slecht, zolang je niet hele hompen wegwerkt. En ei is hartstikke gezond, een heel volwaardig voedingsmiddel!

    Fijne dag!
    Groetjes, Marjon.

  2. Pingback: Photo Diary: week 5 | Miss Glutenvrij

Geef een reactie