Glutenvrij havermout ontbijt peer amandelen

Dit havermout ontbijt met peer en amandelen is mijn favoriet van dit moment. Glutenvrij, voedzaam, smaakvol en zonder toegevoegde suikers. 

Havermout blijft één van mijn favoriete granen om mee te ontbijten. Een heerlijk warm kommetje in de morgen met fruit en noten, ik houd ervan. Omdat ik nou eenmaal niet zo’n fruiteter ben probeer ik in ieder geval al één stuk te nemen bij mijn ontbijt. Lekker in mijn eerste maaltijd verwerkt begin ik mijn dag goed.

Glutenvrije haver

Haver is van nature glutenvrij. Maar tijdens de teelt, de oogst, het transport, de opslag, in de molen en bij de verwerking tot eindproducten (bijvoorbeeld in de bakkerij) komt gewone haver in aanraking met tarwe, gerst en rogge. Daarom past alleen gecertificeerd glutenvrije haver binnen een glutenvrij dieet. Op de verpakking van deze haver staat het ‘glutenvrij’ logo. Ik gebruikte daarom haver van Albert Heijn’s eigen merk Vrij van Gluten.

Ingrediënten (voor 1 persoon)

  • 50 gram glutenvrij haver (Vrij van Gluten, Albert Heijn)
  • 225 ml magere houdbare melk
  • 1 eetlepel kaneel
  • 1 peer
  • Handje rauwe ongezouten amandelen

Werkwijze glutenvrij glutenvrij havermout ontbijt

  1. Doe de havermout met de melk en de kaneel in een pannetje. Warm dit op tot de melk gaat koken en je een papperige substantie hebt.
  2. Doe de havermout in een kommetje.
  3. Snijd het klokhuis uit de peer en snij in stukjes. Doe de peer bij de havermout.
  4. Doe bij de havermout een handje amandelen.
  5. Klaar is je ontbijt.

Door dit ontbijt kom ik de eerste paar uur van de ochtend prima door. Het is een fijne variatie op mijn appel kaneel havermout ontbijt.

Ook leuk om te lezen

2 Comments

  1. Het is ook mijn favoriete glutenvrije ontbijtje :-). Net als jij zorg ik dat ik er alvast een stuk fruit bij eet, dan heb ik dat toch al binnen. Soms komt het er daarna niet meer van, oeps.

Geef een reactie