Als ontbijt maakte ik boekweitpannenkoeken zonder gluten en lactose. Klik verder voor mijn recept en tips om deze gezonde pannenkoekjes lekker te beleggen. 

Boekweitpannenkoekjes, ik hoorde er veel goede verhalen over, maar had ze nog nooit gegeten. Ik had alle ingrediënten voor dit gerecht in huis en maakte een gluten- en lactosevrije variant. Eens een keer wat anders dan mijn andere favoriete pannenkoeken. Ik at mijn boekweitpannenkoekjes als ontbijt en de overige lekker als tussendoortje en de volgende ochtend weer als ontbijt. Ze zijn namelijk prima één à twee dagen te bewaren in de koelkast, even opwarmen en klaar is je maaltijd.

Ingrediënten (voor 10 à 12 pannenkoeken)

  • 200 gram boekweitmeel
  • 300 ml amandelmelk (Alpro)
  • 4 eieren
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 theelepel kaneel
  • snufje zout
  1. Doe alle ingrediënten in een kom en mix door elkaar.
  2. Doe een flinke scheut olijfolie in een koekenpan en bak één voor één de pannenkoekjes.
  3. Ik vind boekweitpannenkoeken zonder beleg wat droog. Maar met beleg zijn ze érg lekker.
  4. Bijvoorbeeld met honing en aardbeien.

Of mijn persoonlijke favoriet: met jam van het merk Chantaine met blauwe bessen en cranberry’s.

Heb jij boekweitpannenkoekjes al geproefd?