Smoothie

Wie mij op Facebook volgt, weet dat ik sinds kort een echte smoothie lover ben! Een staafmixer, fruit en wat yoghurt en je hebt zó een lekkere smoothie! In dit artikel deel ik graag mijn smoothietips met je. 

Twee stuks per dag

Het Voedingscentrum adviseert om minimaal twee stuks fruit per dag te eten. Om eerlijk te zijn, lukte mij dit bijna nooit. Een banaan zo uit de schil eten, vind ik niet lekker en van een appel krijg ik enorme trek (ik weet dat dit raar klinkt, maar het is echt zo). Naar mijn werk neem ik ook nooit fruit mee, omdat ik het niet praktisch vind. Zo’n stuk fruit met beurse plekken in je tas is niks en een lekkende peer of nectarine in je hand vind ik ook niets. Een lekkere fruitsalade gaat er bij mij wel in, maar ik ben te lui om al dat fruit in partjes te snijden. In de supermarkt vind ik de fruitsalades te duur. Daarom hou ik van de smoothie.

Smoothie-love

Maar…. dan is daar de smoothie! Super makkelijk en nog lekker ook!  Als tussendoortje, maar ook als ontbijt is de smoothie dé ideale en gezonde dorstlesser. Ik gebruik een staafmixer, maar een blender doet het ook goed.  Daarnaast heb je een glas nodig om de smoothie in te doen en met een rietje vind ik ‘m het lekkerste drinken.

Hieronder wat foto’s van een aantal smoothies die ik de afgelopen tijd maakte.

 

smoothie 3

 

 

 

 

 

Aardbei, cantaloupe, blauwe bes en framboos met yoghurt

smoothie 2

 

 

 

 

Peer, aardbeien en diepvries kersen met yoghurt

smoothie 1

 

 

 

 

Banaan, aardbeien, diepvrieszomerfruit en yoghurt

Mijn tips

  • Door diepvriesfruit te gebruiken, blijft je smoothie lekker koud!
  • In plaats van yoghurt kan je ook kwark gebruiken
  • Sinaasappelsap of een ander sap is ook prima
  • Experimenteer met de hoeveelheden. Als je restjes fruit in huis hebt, kan je dit gewoon erbij doen
  • Gebruik geen kiwi, dit maakt je drankje erg zuur

Heb je zin in meer smoothies? Je kan eindeloos variëren. Kijk hier voor een lactosevrije frisse smoothies.
Natuurlijk staan wij open voor jouw recepten. Deel ze met ons via redactie@missglutenvrij.nl